"Verkligheten" har hunnit ikapp...

Det var lätt att sitta inne och pilla med kort när vädret var kass och
det inte fanns så mycket man kunde göra utomhus!
Nu när solen och värmen kommit så har verkligheten hunnit ikapp och
jag har ägnat helgen åt trädgården. Därmed inga nya kort!
I veckan har jag förberett för mitt nya växthus. Grävt och grävt och hämtat
20 säckar ny mull och jord. På köpet har jag skaffat mig en hygglig brun
ton och det är ju inte fel nu i skolavslutningstider!
I lördags var det dags att åka och montera ner växthuset där det stod för att sedan
köra hem det och sätta upp det igen....Det blev högtryckstätt och handskurning av
alla rutor innan det gick att få det på plats. Det tog sin tid men fint blev det!

225368-84

225368-83

Här växer det nu tomater, gurka och physallis!
Utanför finns både jordgubbar, smultron och lite kryddväxter.

Övriga trädgården har oxå fått sig en översyn. Jag har 14 clematis att ta hand
om! Här är en av mina nyaste sorter:

225368-85

Och här är en av mina gamla godingar som precis har börjat blomma:

225368-87

Och här är min lilla täppa utanför lekstugan (som ska målas om och piffas
upp i sommar) med alla möjliga sorters blommor:

225368-86

Man ser inte så bra för kortet är taget för långt ifrån, men så här ser det ut
just nu iallfall. Mina 14 uppdrivna dahlior har fått komma ner i jorden på lite
olika ställen, ska bli kul att se hur det blir när de blommar!

Må så gott i solen!

Kommentarer
Postat av: Gunilla/nilla

Verkar som du har ett brinnande intresse för trädgård. Fina bilder! Vill oxå ha ett växthus, men man kan inte få allt. Man blir allt lite avis. Nu är det bara att vattna och vänta på skörden.
Ha en skön vecka/Gunilla

2007-06-11 @ 11:14:50
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Cathrin

Åh,vad fint du har i din trädgård,visst är det trevlig avkoppling att påta i jorden.En av mina favoritblommor är just Dahlia.Såg en på jobbet i dag som nästan var svart i bladverket och riktigt cerise blommor,så läcker,hm,undra om jag har plats till den någonstans.Kul med växthus,har ett jag med,med jordgubbar vindruvor tomater gurka paprika mm. Må väl

2007-06-11 @ 20:43:24
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Åh vad härligt det ser ut. Jag har ju "bara" sett framsidan, får nog smyga runt till baksidan nästa gång. Du är duktig i trädgården också ser jag : D
Det finns så många underbara blommor man kan ha i sin trädgård, dahlia är underbart fin.
Ha det så gott!

2007-06-11 @ 22:09:15
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Aud

Så flink du har vært og gjort en stor jobb! Du har en nydelig hage! :o)

2007-06-11 @ 22:55:07
URL: http://audsn.blogspot.com/
Postat av: Ulrica

Åh vilken härlig trädgård.
Klematis är så vackert, har bara 2 men planerar att fylla trädgården med dessa godingar.

2007-06-12 @ 09:59:12
URL: http://ullabella.webblogg.se
Postat av: Liselotte

Vad fint du har det i din trädgård. Det ska bli kul när barnen blir lite större hemma hos mig, då kanske jag har lite tid över till trädgårdspyssel jag också. men tills dess så sår vi gräs överallt där vi kommer åt ;)
Gillar verkligen klematisblommor och funderar på att skaffa några jag med. Dom är helt underbara när dom blommar ju.

2007-06-12 @ 11:46:57
URL: http://www.liselottens.blogg.se
Postat av: Katja

Men åååå vilken underbar trädgård du har...Högt uppe på min önskelista står ett växthus...ett i målat engleskt rött fyllt med tomater och plats för ett litet bord och ett par stolar. En kan ju drömma... ;-D
Hos mig har det inte scrappats eller skapats nya kort på evigheter. Husrenovering,kalas och njuta av väder har prioriterats. Men nu har skaparlustan börjat komma smygande igen.
Ha det så bra!
Kram Katja

2007-06-12 @ 16:56:46
URL: http://www.katscrap.blogg.se
Postat av: Marit

Ååå, vad fint! Nu blir jag sugen på att komma förbi snart och titta både på din trädgård och få lite kortinspiration ;-)

2007-06-13 @ 00:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0