Mina sista DT-jobb för Pysselmyran...

visar jag för er den här veckan. Ni kan läsa mer i Pysselmyrans blogg.
Framöver ska jag bara ha "frilansa" (skrattar) och läsa en och annan
bok, hujedamej...det lär nog bli ett antal böcker som ska "klämmas" till
hösten tillsammans med en och annan inlämningsuppgift. Just det, en
käck liten C-uppsats ska jag visst hinna med också :O).  Det är roligt att
studera när man, som jag, valt att satsa på det man vill. Men baksidan är
den att huvudet är fullt med så mycket, så tillslut finns inte glädjen i att skapa
kvar och då, mina vänner, är det riktigt illa! Den kreativa ådran måste  man
"akta vakta" och vara rädd om, annars finns det risk för att man tappar
sugen. Just lusten till skapandet är det som bär mig, i mitt skapande får jag
den avkoppling jag behöver och det är en lisa för själen! Så för att göra en lång
historia kort, nu ska jag tänka mer på mig själv och lyssna mer till vad mitt hjärta
säger. Jag o Sofia bor ju nära varandra, så vi kan fortsätta träffas och ha trevligt
tillsammans som tur är.

Här kommer ett DT-kort med Pysselmyrans collagestämpel, som jag har
stämplat med versamarkdynan och färglagt med torrchalk. Därefter har jag
stämplat gammaldags text med brun stämpeldyna rakt över kvisten. Jag har
dessutom använt lite 3dlack på kvisten. På Pysselmyrans blogg har jag lagt 
upp några bilder som visar mer hur jag gjort.
225368-414

Kommentarer
Postat av: myamia

Visst är det så...man måste vara rädd om sin kreativitet! Vila nu och skapa för din egen skull :) Kram Maria

2008-05-20 @ 13:54:29
URL: http://myamias.blogspot.com
Postat av: SusanneSj

Frilansa, jo det lät riktigt bra tycker jag : D

Jag håller med, när saker o ting gör att skapandet inte är längre kul då måste man göra det som känns bäst.
Lusten till att skapa är en underbar känsla.

Lycka till så syns o hörs vi snart vill jag tro!

2008-05-20 @ 14:17:38
URL: http://susannesj.blogg.se
Postat av: Ingela G

Lusten måste man vara rädd om!
Många kramar och varma hälsningar Ingela

2008-05-20 @ 21:48:04
URL: http://pysseltorpet.blogg.se
Postat av: Sara - SaGam

Förstår dig så väl! Lycka till med pluggandet..och skapandet!

2008-05-20 @ 21:51:25
URL: http://www.sagam.blogg.se
Postat av: Pysselmyran

Kommer sakna dig... tur att vi kommer att ses ändå :-) Tack för allt du delat med dig av och lycka till med slutspurten på studierna!
Kram / Sofia

2008-05-20 @ 23:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0